بهترین کتاب های آرایه ادبی

 آرایه های ادبی ۴ سوال از ۲۵ سوال ادبیات رو تشکیل میده و از اونجایی که سوال ها غالبا ترکیب چند آرایه و سنگین هستن برای جواب دادنشون نیاز به تسلط و تمرین زیاد هست. ادبیات تو کنکور سراسری ضریب ۴ داره پس میشه فهمید که مهم ترین درس بین دروس عمومی محسوب میشه. پس بریم سه تا از مطرح ترین کتاب های بازار که حسابی پرفروش هستن و از طرف دانش آموزان و اساتید ادبیات به عنوان بهترین کتاب آرایه های ادبی کنکور که به صورت موضوعی به آرایه ادبی شناخته و خرید میشن معرفی کنیم.


مقایسه ی ظاهر  و گرافیک بهترین کتاب آرایه های ادبی بازار

کتاب آرایه ادبی نشرالگو در قطع متوسط و قابل حمل چاپ شده. کاغذ ها سفید و با کیفیت بالا هستن، اندازه ی فونت مناسبه و از دو رنگ توی کتاب استفاده شده. طراحی جلد این کتاب هم جذابه. کتاب آرایه ادبی هفت خوان خیلی سبز هم صفحه آرایی و طراحی جلد جذابی داره و کاغذ کتاب بهترین کیفیت رو داره و سفیده. این کتاب هم مثل آرایه ادبی نشرالگو در قطع متوسطه. کتاب آرایه ادبی نشر دریافت صفحه آرایی ساده داره و قطع کتاب مشابه کتاب درسیه. کیفیت کاغذ هم قابل قبوله. طراحی جلد کتاب جالبه و درواقع با ابیاتی به توصیف معشوق پرداخته.


راستی یادتون نره ما در انتهای این مطلب 

یه جمع بندی خلاصه و نتیجه گیری کوتاه از مقایسه بهترین کتاب های جمع بندی شیمی رو آوردیم تا شما برای خرید کتاب جمع بندی شیمی کاملا هوشمندانه اقدام کنید😉😍         


بررسی تست های بهترین کتاب آرایه های ادبی

کتاب آرایه ادبی نشر الگو در مجموع ۱۱۰۶ تست و ۵ بخش داره. در دومین بخش کتاب بعد از آموزش تک آرایه ها تعداد تست کافی برای هر آرایه(حدودا ۱۵تا) آورده شده. در چهارمین بخش کتاب هم تست های کلی و ترکیبی که سوالای کنکور به این شکل طرح میشن اومده و به تیپ تست های مختلفی تفکیک شده. کتاب آرایه ادبی هفت خوان خیلی سبز در مجموع ۹۱۴ تست داره که نسبت به کتاب موج آزمون کمتره. آرایه ها توی اولین بخش به چند قسمت بیان، بدیع لفظی، بدیع معنوی،قالب های شعری تقسیم شدن و بعد از آموزش هر آرایه تعدادی تست آورده شده که تعدادی از تست ها تالیفی و تعدادی هم از کنکور های گذشته هستن.

در قسمت آزمون ها ۴۰ آزمون ۱۵ تایی آورده شده که از اونجایی که تست ها ترکیبی طرح شدن مهم ترین قسمت این کتاب به شمار میره. کتاب آرایه ادبی نشر دریافت ۴۴۶ تست داره.از اونجایی که تمرکز این کتاب روی درسنامس تعداد تست ها نسبت به سایر منابع کمترن. برای هر آرایه به طور میانگین ۱۰ تا۱۵ تست آورده شده و آزمون های دوره ای هم برای مرور و آشنایی با تیپ تست ها آورده شده.تست ها تالیفی، از کنکور سراسری، و از آزمون های تعاونی سنجش انتخاب شدن و غالب تست ها سطح دشوار و مشابه کنکور دارن ولی تست های ساده هم وجود داره.


مقایسه درسنامه ی بهترین کتاب آرایه های ادبی

در اولین بخش کتاب آرایه ادبی نشرالگو تحت عنوان دو کلمه حرف حساب به تعدادی از سوالات رایج قبل از مطالعه ی آرایه ادبی  مثل چگونه استفاده کردن از کتاب، ترتیب خوندن آرایه ها و… پاسخ داده شده. توی فصل دوم تک آرایه ها بررسی شدن و تعداد کافی مثال برای هر آرایه ذکر شده. آخر این بخش کتاب هم اصطلاحات ادبی و قالب های شعری آورده شده و در آخر هم بخش ضمیمه ی تکمیلی برای دانش آموزای انسانی آورده شده. توی سومین بخش سه تا تکنیک حل سوال تحت عنوان خوب بد زشت، موک و حذف گزینه آورده شده. توی چهارمین قسمت که تست کلی و ترکیبی آورده شده قبل از هر تیپ تست توضیح مختصری هم براش آورده شده.

از جذابیت های کتاب آرایه ادبی هفت خوان خیلی سبز میشه اشاره کرد به اینکه سعی شده اول هر آرایه رو در قالب یک داستان به زبون ساده توضیح بده. تعداد کافی مثال زده شده و توی کادر هایی نکات تکمیلی هم آورده شده. تست هم توی درسنامه آورده شده. توی یک جدول در انتهای فصل آرایه های مشابه بررسی و مقایسه شدن و و توی جدول دیگه ای کلمات ایهام دار معرفی شدن.  کتاب آرایه ادبی نشر دریافت کاملا آموزش محوره  و به شکل عمیق به آموزش آرایه ها پرداخته و توی بخش درسنامه هم حجم زیادی داره مثلا درسنامه ی استعاره ۱۸ صفحه و درسنامه ی تشبیه ۱۰ صفحس. تست آموزشی هم توی درسنامه وجود داره. بخشی تحت عنوان خط فکری وجود داره که توی اون بخش نحوه ی حل کردن و برخورد با هر سوال توضیح داده شده. توی بخش دیگه ای از کتاب در مورد تیپ سوال های آرایه هم توضیح داده شده.

حتما بخونید

بهترین کتاب لغت و املا

بهترین کتاب لغت و املا

بهترین کتاب آرایه های ادبی 

هر سه کتاب پاسخنامه ی تشریحی کاملی دارن و سعی شده توی غالب سوال ها تمام گزینه ها بررسی بشن اما مفصل ترین پاسخنامه، پاسخنامه ی هفت خوان خیلی سبزه و کامل ترین توضیحات برای هر گزینه داده شده. هیچکدوم از این سه تا کتاب توی پاسخنامه، درسنامه و نکته ندارن ولی کتاب نشرالگو توی بعضی سوالات، اشتباهات متداول رو خیلی کوتاه یادآوری کرده.


جمع بندی

آرایه ادبی نشر دریافت درسنامه محوره و توی زمینه ی آموزش قوی عمل کرده.

آرایه ادبی نشر الگو درسنامه ی خلاصه تر و تست بیشتری نسبت به کتاب نشر دریافت داره و توی بخش تیپ بندی و دو کلمه حرف حساب خیلی خوب کار کرده.

آرایه ادبی هفت خوان خیلی سبز هم شباهت زیادی به نشر الگو داره ولی روون تره و برقراری ارتباط باهاش راحت تره.


نتیجه گیری

اگر نیاز به آموزش مفصل و کامل و از پایه داری و مخصوصا اگر پایه دهم و یا یازدهم هستی بهترین انتخاب برات آرایه ادبی هامون سبطی از انتشارات نشر دریافته ولی ممکنه برای یادگیری بهتر و کار کردن تست بیشتر به منبع دیگه ای نیاز داشته باشی.

اگر دنبال تعداد تست های بیشتر هستی هر دو کتاب خیلی سبز و نشر الگو برات انتخاب خوبی هستن. بسته به اینکه با کدوم بیشتر ارتباط برقرار کنی میتونی یکیو انتخاب کنی. اما اگر بخوایم مقایسه ای هم بین این دو کتاب داشته باشیم باید بگیم کتاب خیلی سبز در در درسنامه بهتر عمل کرده و خیلی روون تر و جذابتره ولی نشر الگو توی قسمت تکنیک ها و تیپ بندی تست ها بهتر عمل کرده.

ظاهر و گرافیک کتاب پاسخنامه سطح تست ها توجه به سوالات کنکور سوالات ترکیبی تعداد تست ها درسنامه
خوب کامل متوسط رو به بالا دارد ۷۲۸تا ۱۱۰۶ تست کامل نشر الگو
بهتر از دو مورد دیگر کامل ترین متوسط رو به بالا دارد ۶۰۰تا ۹۱۴تست کامل

روان تر نسبت به نشرالگو

خیلی سبز
خوب کامل متوسط رو به بالا دارد ۱۸۰تا ۴۴۶تست مفصل ترین  و کامل ترین نشر دریافت
اشتراک گذاری :