بهترین منابع فلسفه و منطق کنکور انسانی ۱۴۰۲

اکثر رتبه های خوب کنکور انسانی خیلی زود متوجه شدن که بدون استفاده بهترین منابع فلسفه و منطق کنکور انسانی به این راحتی ها نمیشه با فلسفه و منطق کنار اومد. اینکه فکر کنی میتونی با استفاده از کتاب های درسی به تسلط برسی و درصد بالایی توی منطق و فسلفه کنکور انسانی بدست بیاری یه اشتباه بزرگه که خیلی از بچه ها انجام دادن. اما شمایی که الان اینجایی و دنبال انتخاب بهترین کتاب فلسفه و منطق کنکور انسانی هستی، هوشمند تر از این حرفایی و مشخصه که دنبال یه نتیجه عالی در کنکور هستی😉

یادت باشه انتخاب بهترین منابع فلسفه و منطق کنکور انسانی متناسب با سطح درسی خودت میتونه اونقدر روی یادگیری و تسلط مباحث و تست های منطق و فلسفه کنکور بهت کمک کنه، که بعد از یه مدت کوتاه بتونی با خیال راحت روی درصد بالای منطق و فلسفه حساب کنی و حسابی از رقبا جلو بیوفتی!!!

راهنمای انتخاب بهترین منابع فلسفه و منطق کنکور

همونطور که میدونید درس منطق در پایه دهم رشته انسانی و درس فلسفه در پایه یازدهم و دوازدهم تدریس میشه. تقریبا همه انتشارات ها این ۲ درس رو در یک کتاب آموزشی و تست قرار دادن. پس با خریدن یک کتاب میتونی به هر دوتا درس مسلط بشی. از اونجایی که انتخاب بهترین منابع فلسفه و منطق کنکور ممکنه برای شما چالش بر انگیز باشه یا شما رو گیج کنه، سنجاب بوک مثل همیشه دست به کار شد تا با استفاده از تجربه رتبه های برتر و مشاورهای کنکور انسانی منتخبی از بهترین و محبوب ترین کتاب ها و منابع فلسفه و منطق رو بهتون معرفی کنه.

ما ۴ تا کتابی که رتبه های برتر انسانی برای یادگیری و تست منطق و فلسفه کنکور استفاده کردن و راضی بودن رو بهت معرفی می کنیم. راستی قرار نیست همه این کتاب هارو بخری داشتن یکی از این کتاب ها براتون کفایت میکنه. فقط کافیه توضیحات و تحلیل درسنامه و تست هر کتاب رو اینجا بخونی تا خیلی راحت بهترین منبع درسی و تست فلسفه و منطق کنکور رو انتخاب کنی.

فلسفه و منطق جامع کنکور مشاوران آموزش

همون طور که در جریانی، انتشارات مشاوران آموزش بصورت تخصصی تالیف کتابای انسانی رو بر عهده داره که باعث میشه منابع خیلی با کیفیتی رو شاهد باشیم.

کتاب فلسفه و منطق جامع کنکور مشاوران آموزش اثر احمد خداداد یکی از بهترین منابع کنکوره و برای سطح متوسط تا قوی تالیف شده. گرافیک و فونت جذابی داره و خلاصه همه چی تمومه.

هدف اصلی این کتاب آمادگی برای کنکوره، پس بهترین زمان تهیه ی کتاب میشه تابستون کنکور تا بهمن ماه همون سال.

درسنامه ی فلسفه و منطق مشاوران آموزش

کاملا مطابق کتاب درسیه. یعنی به ترتیب منطق از پایه دهم، فلسفه۱ از پایه یازدهم و فلسفه۲ رو از پایه دوازدهم پوشش میده. از یه مقدمه ساده شروع میشه و کم کم تمام مطالب درس بصورت متن، جدول و نمودار توضیح داده میشن. یه جورایی مولف خلاقی داره که بلده چجوری اون خشکی و سختی منطق رو از بین ببره و فلسفه رو خیلی شیرین تدریس کنه.

فهرستش درس به درسه و لابه لای درسنامه یه عالمه مثال و تست حل کرده تا یه مطالعه فعال داشته باشی. جدولا و تصاویر کتاب رو هم تحلیل میکنه که تبدیل بشه به یکی از محبوب ترین کتابای بچه ها:)

حالا بیا یه سری از قسمتاشو برات توضیح بدیم جهت آشنایی بیشتر:

ریزه کاری ها: میاد هرچی جزئیاته بررسی میکنه و ریزه کاریای موضوعاتو توضیح میده

سین جیم: یه بخش خیلییی مفید که آموزش تست زنی، سنجش اینکه چیا بلدی و یادگرفتی و توضیح سبک و رویه کنکور رو داره.

اشتباهات رایج: برای دونستن تله های طراح کنکور، تفکیک مطالب شبیه هم و اینکه بتونی مغالطه ها رو از هم تشخیص بدی تالیف شده.

درسنامه را جمع و جور کنیم: دوتا کار انجام میده، اشنایی با سوالای تشریحی و مرور درس

مطالب خاص و مهم هم داخل یه کادر با رنگ جدا جمع آوری میشن که هم مرور شون راحت تر بشه هم تمرکزت روی هایلایتای درس باشه.

تست های فلسفه و منطق جامع مشائران

حدود ۲۷۰۸ سوال!

یعنی اصلااا مهم نیست ضعیفی، متوسطی یا قوی اگه این تعداد تست رو بزنی و تحلیل کنی مطمئنا درصد فلسفه و منطق کنکورت تقریبا ۴۰ تا۶۰ میشه، که از میانگین کشوری خیلی بالاتره.

تست های کتاب به این صورت سطح بندی شدن: دست گرمی، بریم سر اصل مطلب، کمی سخت تر از کنکور.  پس یعنی تستاش برای همه نوع دانش آموز خوبه و میتونن استفاده کنن.

از نظر تنوع تستی خیالت راحت. سوالای مفهومی، متنی، چالشی طرح شده که حدود ۸۰ درصد به کنکور شباهت داره!

البته ناگفته نمونه که منطق و فلسفه جامع کنکور انتشارات مشاوران آموزش سوالای کنکورهای سالای قبل رو هم آورده برات.

۱۲تا آزمون جامع طرح شده که کاملا شبیه ساز کنکوره، هم قبل آزمونات و هم دوران جمع بندیت میتونی ازشون استفاده کنی.

کیفیت این بخش از کتاب واقعا خوبه، میتونی به عنوان منبع اولیه یا حتی منبع جمع بندی ازش استفاده کنی.

پاسخنامه ی منطق و فلسفه جامع کنکور انتشارات مشاوران آموزش

پاسخنامه تشریحی تالیف شده و نکات خاص یا کنکوری سوال رو بیان کرده. این قسمت رو حتی میتونی نکته برداری کنی، تقریبا مثل رفتن به کلاس کنکوره انقد که پرباره.

فلسفه و منطق جامع کنکور مهروماه

خود انتشارات مهروماه به این کتابش لقب ” معلم شبانه روزی” داده. یعنی امکان نداره سوالی، مشکلی پیش بیاد و نتونی با این منبع حلش کنی.

فلسفه و منطق جامع مهروماه یه فهرست مرتب درس به درس داره که شامل منطق و فلسفه ۱ و۲ میشه. شاید اسم جلال طهرانی به گوشت خورده باشه، یه مولف خیلییی معروف فلسفه منطقه و حسابی کار درست! داخل دو جلد هم تالیف شده.

بریم سراغ بررسی جزئیات.

کتابنامه واقعا جامع فلسفه و منطق کنکور مهروماه

درسنامه فلسفه و منطق جامع کنکور اثر سید حسام‌الدین جلالی طهرانی خیلی مفصل پاراگراف به پاراگراف متن کتاب درسی رو توضیح داده.

یعنی حتی اگه سطحت صفر باشه، زیر صفر باشه، دبیرت خوب تدریس نکنه، با متن درس مشکل داری یا هرچی فقط کافیه با این درسنامه پیش بری تا به معجزه ایمان بیاری.

تمام فعالیت ها و تمرینای کتاب درسی رو حل و تحلیل کرده. یه خلاقیت جذابش هم اینه که از مهم ترین پاراگراف های درس تست آموزشی گذاشته که هم مهم ترین مباحث رو یاد بگیری هم مرورت آسون تر بشه.

همه ی عکسای کتاب توضیح داده میشن و از نمودار و جدول برای نظم درسنامه استفاده کرده. واقعا نمیشه کیفیت این درسنامه رو با منبع دیگه ای مقایسه کرد، شاید یه جورایی بهترین انتخاب باشه برای منبع اصلی بودن.

بانک تست واقعا جامع فلسفه و منطق کنکور مهروماه

بیشتر از ۳۰۰۰ تست!

حالا سوال اینجاست، امکان داره این تعداد سوال رو تمرین کنی و درصدت دلخواه نباشه؟

بانک تست فلسفه و منطق جامع کنکور مهروماه از لحاظ کمیت و کیفیت بی نظیره. کاملا سطح بندی شده: برای شروع (تست آموزشی)، برای مهارت (تست تسلطی)، برای انفجار (سوالات چالشی) و کنکور (سوالات کنکور های سال قبل).

بعد از این وارد بخش آزمون ها میشیم که شامل ۳۳ آزمون جمع بندی هست. ناگفته نمونه تنوع تستی، شباهت به سوالات کنکور و توزیع استاندارد تست ها بین دروس کاملا رعایت شده.

پاسخنامه ی فلسفه و منطق جامع مهروماه

دوتا پاسخنامه کلیدی و تشریحی بشدت جامع و کامل داره که بسته به نیازت و زمانت میتونی ازشون استفاده کنی.

منطق و فلسفه جامع کنکور میکرو گاج

فلسفه و منطق جامع کنکورگاج یکی از پرفروش ترین کتابای فلسفه و منطقه، انتشارات گاج یه رویکرد نسبتا ثابت داخل تالیف کتابا داره مثل مطابقت با کتاب درسی، سطح متوسط رو به بالا و خلاقیت درسنامه.

یه فهرست درس به درس رو داریم که تقریبا هیچ نکته ای رو جا ننداخته و البته ۵۶ ساعت ویدیو آموزشی که یه امتیاز مثبت به حساب میاد. آماده ای بریم تحلیلش کنیم؟

درسنامه ی فلسفه و منطق میکرو گاج

قبل شروع درسنامه، یه نمودار بزرگ رسم میشه که بهت میگه تو این درس چخبره و قراره چی یاد بگیری، ضمنا برای مرور هم به درد میخوره. بعدش با کادر، نقاشی و نمودار های خوشگل خودت ترغیب میشی درس بخونی:)

واقعا نمودار و جدولای کم نظیری داره. با یه لحن نزدیک به کتاب تمام مباحث رو باز میکنه و توضیح میده.

داخل بخش “نکات” هایلایت های هر درس و مثال های مهم اومده. “ایستگاه کنکور” یه تست آموزشی رو بررسی میکنه تا مطالب برات جا بیوفته، “نکته” یه راه حل سریع تر رو برای حل تست پیشنهاد میکنه. “تمرین” چندتا سواله که خودتو بسنجی. ” فعالیت تکمیلی” سوالای چالشی تر رو آورده و بعدش یه پاسخنامه هم براش طراحی کرده.

نوآوری که برای درک منطق خیلی به دردت میخوره، تدریس تصویری مغالطه هاست که باعث میشه یه بار برای همیشه خیلی خوب اونارو یاد بگیری و با میکرو گاج میتونی بهش دست پیدا کنی.

بهترین زمان استفاده از کتاب طول سال تحصیلی هست.

تست های منطق و فلسفه جامع کنکور میکرو فیلم گاج

بیشتر از ۳۰۰۰ تست که طبقه بندی و خیلی استاندارد بین دروس تقسیم شدن.

رویکرد سوال ها از آسون به مشکله و شباهت زیادی داره به سوالات کنکور سراسری. نقطه ضعف این قسمت اینه که برخلاف درسنامه، خلاقیت خاصی نداره.

پاسخنامه ی کتاب میکرو منطق و فلسفه جامع کنکور

یکی از قشنگیای کتاب منطق و فلسفه جامع کنکور انسانی سری میکرو طبقه بندی اثر رضا آقاجانی همین بخشه! تشریحی تالیف شده و سایر گزینه هارو هم بررسی کرده. بعضی وقتا با جدول و نمودار هم سوالو توضیح میده و میشه گفت پاسخنامه کاربردی و مفیدیه.

فلسفه و منطق جامع تست خیلی سبز

انتشارات خیلی سبز که دیگه نیازی به معرفی نداره. انقد که دانش آموزا طرفدارشن و دوسش دارن البته منابعش هم خیلی خوبن:)

حالا به نظرت این قضیه واسه فلسفه و منطقم صدق میکنه؟ آره. کتاب پرسش‌های چهارگزینه‌ای فلسفه و منطق جامع یکی از بهترین انتخاب هاست.

کتاب مناسب سطح ضعیف تا متوسط هست که هم بتونی درک بیشتری از این دروس داشته باشی هم مهارت تست زنیت رو افزایش بدی.

فهرستش هم این شکلیه که اول درسنامه داره بعدش تست همون درس، آخر کتاب رو هم به پاسخنامه اختصاص دادن.

درسنامه ی منطق و فلسفه جامع خیلی سبز

نگاه گذرا” قبل هرچیزی به کمکت میاد و یه نقشه راه کلی از هر درس بهت میده، میشه گفت پیش زمینه ذهنی ایجاد میکنه که خودش برای تدریس و یادگیری فوق العاده هستش. مفاهیم مهم هر درس توضیح داده میشن و بعدش شروع توضیحاته. تدریس با مثال، مخصوصا برای منطق خیلی جوابه که خداروشکر از این شیوه هم استفاده شده.

ذره بین” تاکید بیشتری میکنه روی مطالبی که تدریس شده و “ریز نکته” جزئیات مهم رو بیان میکنه. بعد از اینا یه مدل تست آموزشی داریم که تحلیل و تفسیر میشه. کادر، نمودار و هایلایت های خوبی طراحی شده که باعث دسته بندی و مرتب شدن درسنامه میشه.

مختصر و مفید” خلاصه  ی درس هست که خیلی جمع و جور آخر هر بخش میاد.

کاربردی ترین قسمت هم” از نگاه طراح” هستش که یه جدوله بزرگه، هرچی اشتباه ممکنه حین تست زنی پیش بیاد رو توضیح میده و باعث میشه از همین اول کار درصدت بره بالا بالا ها.

میشه این کتاب رو از سال دهم تا دوازدهم استفاده کرد.

تست های فلسفه و منطق جامع خیلی سبز

حدود ۳۰۰۰ تست تالیفی و با درجه سختی حدود کنکور که تنوع خیلی خوبیم دارن (متنی، نموداری و…).

قسمت سوالات کمی دشوارتر هم به سوالات چالشی و مشکل اختصاص داده شدن. خلاقیت خاصی داخل این قسمت دیده نمیشه، اما به عنوان منبع اولیه دانش آموز سطح ضعیف تا متوسط میتونه عالی باشه.

تقریبا از همه ی قسمت های کتاب سوال طرح شده و مطلبی جا نمونده. راستی سوالات کنکور سال های قبل رو هم جمع آوری کرده که حسابی تورو برای کنکور خودت آماده میکنه. منتها اگه در کنار این کتاب یه منبع دوم تست زنی داشته باشی عالی میشه. در رابطه با توزیع کلی سوالات میشه گفت استاندارد و نرمال بوده و هر درس به اندازه اهمیتش تست داره. کیفیت تست ها هم متوسط رو به بالاست

پاسخنامه ی منطق و فلسفه کنکور انسانی خیلی سبز

دو تا پاسخنامه کلیدی و تشریحی تالیف شده.

علاوه بر مدیریت زمانت میتونی از روی قسمت تشریحیش نکته برداری کنی که مثل یه کلاس و استاد فلسفه و منطق عمل کنه.

سایر گزینه ها رو هم بررسی کرده و از نمودار هم برای راهنمایی بیشتر استفاده کرده. خلاصه کیفیت خوبی داره و میتونی با خیالت راحت ازش استفاده کنی.

جدول مقایسه و جمع بندی

جدول اطلاعات کتاب

نام منبع

درسنامه

تست ها

پاسخنامه

مناسب کیه؟

 

فلسفه و منطق جامع کنکور مشاوران اموزش

 

مناسب مرور/جمع بندی/مطالعه ثانویه

باکیفیته حسابی و سطحش بالاست

 

سطح بالاست

تعداد تستاش عالیه

کیفیتش خوبه

تنوعش بالاست

 

تشریحی

مفصل/پربار

دوازدهمی ها_کنکوری ها

بچه های نسبتا قوی

 

فلسفه و منطق جامع کنکور مهروماه

 

بشدت قوی!

میشه گفت کامل ترین و بهترین منبع فلسفه و منطقه اما برای جمع بندی در تایم کوتاه مناسب نیست

 

یه بانک تست با یه عالمه سوال و آزمون

حتی اگه تک منبعی هم باشی خوبه

 

کلا انگار یه درسنامه جداست/خیلی خوب

دهم تا کنکور

بچه های متوسط

 

فلسفه و منطق جامع کنکور گاج

 

قویه ولی برای مطالعه ثانویه بهتره، خلاقیت و جذابیتش بالاست

 

تستای خوبی داره و متنوعن منتها برای منبع اولیه اوکیه

 

تشریحی و خلاق

دهم تا کنکور

بچه های متوسط رو به بالا

 

فلسفه و منطق جامع تست خیلی سبز

 

خیلی مفصل تدریس کرده همه مباحث رو همچنین برای مرور سریع یه بخش طراحی کرده که خیلی جوابه

 

سطح پایین تا متوسطی داره و برای منبع اولیه بودن مناسبه

 

تشریحی

کامل و مفصل

دهم تا کنکور

بچه های ضعیف تا متوسط

اشتراک گذاری :