بهترین منابع امتحان نهایی ریاضی دوازدهم تجربی

امتحان نهایی تبدیل شده به یکی از دردسرای دانش آموزای کنکوری و دیگه مثل قبل نیست که نمره اش تاثیری تو کنکور شما نداشته باشه. سطح سوالای نهایی هم مخصوصا تو درسای محاسباتی مثل امتحان نهایی ریاضی تجربی بالا رفته و خبری از سوالای آبکی و شل و ول سالای قبل نیست.

کتاب امتحان نهایی دوازدهم تجربی
بهترین کتاب برای امتحان نهایی دوازدهم تجربی
منابع امتحان نهایی دوازدهم
کتاب سوالات امتحان نهایی دوازدهم
بهترین کتاب برای امتحان نهایی دوازدهم ریاضی
بهترین کتاب برای امتحان نهایی دوازدهم انسانی
بهترین کتاب برای امتحان نهایی دوازدهم نی نی سایت
بهترین کتاب برای ۲۰ گرفتن در امتحان نهایی

اما بازم مثل همیشه سنجاب بوک اینجاست تا حداقل مشکل انتخاب بهترین کتاب برای امتحان نهایی ریاضی دوازدهم تجربی رو نداشته باشی.

راهنما‌‌‌‌‌‌‌‌­­­­ی مطالعه ی بهترین های ریاضی نهایی دوازدهم تجربی :

راهنمای مطالعه
  • توضیحات کلی بهترین منابع امتحان نهایی ریاضی تجربی
  • درسنامه و آموزش بهترین کتاب های ریاضی نهایی
  • سوالات و پرسش های بهترین منابع
  • پاسخنامه ی بهترین کتاب امتحان نهایی ریاضی دوازدهم تجربی
  • حرف آخر

همه ی کتابای معرفی شده تو این مقاله رو میتونی با تخفیف ویژه از سایت سنجاب بوک تهیه کنی.

توضیحات کلی بهترین منابع امتحان نهایی ریاضی تجربی

با تغییراتی که مصوبه ی کنکور داشت، همه ی ناشرا شروع کردن به تالیف کتاب مخصوص امتحانات نهایی. بخاطر همین موضوع هم تعداد کتابای این حوزه رشد سرسام آوری داشت.

سنجاب بوک با بررسی همه ی منابع موجود تو بازار، ۶ تا از بهترینارو برات تحلیل کرده.

فرمول بیست گاج، سه بعدی نشرالگو، امتحانت مهروماه، ۶۴۲۰ گاج، ماجرای من و درسام خیلی سبز و سیر تا پیاز گاج ۶ منبع منتخب سنجاب بوک هستن.

پ.ن: امتحانت فرمت مشابهی با «شب امتحان» خیلی سبز داره ولی خیلی بهتر و حساب شده تر از اونه. بخاطر همین هم شب امتحان رو از لیستمون حذف کردیم.

درسنامه و آموزش بهترین کتاب های ریاضی نهایی

مقایسه از نظر حجم درسنامه

همه ی کتابای بالا به جز ۶۴۲۰ درسنامه دارن ولی نوع درسنامه ها و حجمشون خیلی با هم فرق داره. درسنامه ی امتحانت مهروماه و ماجراهای من و درسام ریاضی دوازدهم تجربی خیلی سبز خلاصه طوره و توضیحات کمتری نسبت به بقیه دارن. البته من و درسام نسبت به امتحانت توضیحات کاملتری داره و درسنامش باکس به باکسه.

کتابای فرمول ۲۰، سیر تا پیاز ریاضی دوازدهم تجربی گاج و ریاضی دوازدهم تجربی سه بعدی نشر الگو سطح بالاتری از درسنامه رو دارن و اصطلاحا شب امتحانی نیستن. بخاطر حجم نسبتا زیادی که دارن، این سه تا کتاب رو باید از اول سال شروع کنی و موازی با تدریس دبیرت پیش ببری.

مقایسه از نظر ویژگی های ظاهری و لحن

از نظر گرافیکی و کیفیت چاپ سیر تا پیاز و فرمول ۲۰ خیلی عالی و تر و تمیزن و عملا میشه گفت یه سر و گردن از بقیه کتابا بهترن. یکی از مزایای دیگه ی این دو تا کتاب داشتن فیلم آموزشیه که با اسکن QR کد میتونی به فیلم مبحث مورد نظرت دسترسی داشته باشی.

اگه زبان توضیح نویسنده برات مهمه و خیلی با لحن رسمی و خشک حال نمی کنی، من و درسام خیلی سبز و فرمول ۲۰ رو بیشتر از بقیه بهت پیشنهاد می کنیم.

این کتابا مناسب کیاس؟

هم دانش آموزای سال دوازدهم و هم دانش آموزایی که خیلی ضعیفن یا کسایی که مدت زیادی از درس دور بودن و دوباره میخوان کنکور بدن میتونن مخاطب این کتابا باشن. برای این دسته از دانش آموزا کتابای سه بعدی الگو و سیر تا پیاز گاج رو پیشنهاد می کنیم.

بعد از اینکه این کتابا رو خوندن و سوالات تشریحی کتاب رو حل کردن، وارد منابع تخصصی کنکور و تست بشن.

خلاصه ی مطلب، راجع به درسنامه و کلا آموزش ریاضی دوازدهم برای امتحانات نهایی باید بهت بگیم که اولا کسی که برای کنکور آماده میشه و حداقل ۲۰ درصد تو آزمونای آزمایشی جواب میده، نباید نگران آموزش و درسنامه برای امتحان نهایی باشه و صرفا با حل نمونه سوال میتونه نتیجه خوبی بگیره. برای این دسته از دانش آموزا ۶۴۲۰ و امتحانت بهترین گزینه اس.

اما رفقایی که نیاز به آموزش هم دارن حتما کتاب درسنامه دار تهیه کنن.

درسنامه و آموزش بهترین کتاب های ریاضی نهایی

۶۴۲۰ ریاضی نهایی گاج

با ۶۴۲۰ شروع میکنیم. کتابی که شعارش اینه: با خوندن ۶۴ صفحه، ۲۰ بگیر. البته معلومه که صرفا یه شعاره و هیچکس نمی تونه صرفا با خوندن این ۶۴ صفحه ۲۰ بگیره. بگذریم. این کتاب فقط تشکیل شده از نمونه سوالای دوره های گذشته و شامل ۴ دوره سوال نوبت اول و ۸ دوره نوبت دوم از امتحانای سالهای گذشته.

ماجراهای من و درسام نهایی ریاضی خیلی سبز

ماجراهای من و درسام بعد از هر باکس درسنامه، سوال تشریحی گذاشته. هم سوال تالیفی داره و هم از سوالات دوره های گذشته استفاده کرده. انصافا سطح سوالای تالیفیشم خوبه و میشه گفت حتی یه مقدار از امتحان نهایی هم سختتره.

فرمول ۲۰ گاج

کتاب فرمول ۲۰ هر فصل رو به چندتا بسته تقسیم کرده و بعد از درسنامه ی هر بسته، یه تعداد سوال تشریحی گذاشته. بازم مثل من و درسام از سوالای تالیفی و نهایی های گذشته استفاده کرده. آخر کتاب هم آزمونای نهایی که تو چند سال اخیر برگزار شدن رو داره.

امتحانت ریاضی تجربی مهروماه

امتحانت سوال تشریحی جدا نداره و همه ی سوالاش تو قالب امتحان نهایی نوشته شده. یه مزیتی که نسبت به کتابای دیگه داره اینه که علاوه بر امتحانای نهایی گذشته، آزمونای شبیه ساز تالیفی هم داره و اتفاقا سطح این شبیه سازا از امتحان نهایی بالاتره.

ریاضی دوازدهم تجربی سه بعدی نشر الگو

کتاب سه بعدی الگو یه کتاب کنکوریه ولی بخاطر ویژگی هایی که داره میشه تو دسته ی کتابای نهایی هم طبقه بندیش کرد. بعد از درسنامه ی کاملی که داره سوالای تشریحی از آسون به سخت چیده شدن.

سوالای تشریحی این کتاب واقعا سطحشون بالاست و کسی که بتونه همه ی سوالاشو حل کنه نباید نگران امتحان نهایی باشه. بعد از سوالای تشریحی نوبت میرسه به سوالای تستی. با اینکه این بخش دیگه مخصوص کنکوره ولی حل کردنشون خالی از لطف نیست.

سیر تا پیاز ریاضی دوازدهم تجربی گاج

سیر تا پیاز هم کاملا مشابه سه بعدی الگو هست اما با این تفاوت که این کتاب سطح پایینتری از الگو داره. اما از نظر گرافیکی کاملا برتره و طراحی خیلی جذابی داره. کسایی که میخوان کار کنکورشونو شروع کنن و خیلی ضعیفن میتونن از این کتاب استفاده کنن.

پاسخنامه ی بهترین کتاب امتحان نهایی ریاضی دوازدهم تجربی

پاسخنامه ی همه ی این کتابا کامله و روش حل همه ی مسائل طبق کتاب درسیه.

البته سیر تا پیاز، فرمول ۲۰ و ماجرای منو درسام پاسخنامه ی بهتری دارن و از نظر گرافیکی جذابترن.

پاسخنامه ی سه بعدی الگو یه مزیت نسبت به بقیه داره و تو بعضی سوالا از روشای میانبر و تستی استفاده کرده.

حرف آخر

بهترین منبع برای امتحان نهایی در صورتی که وقت کافی داری سیر تا پیاز و فرمول ۲۰ گاج هستن. تو رده ی بعدی ماجرای منو درسام قرار داره.

اما اگه وقت زیادی نداری و بشرطی که مشکل زیادی از نظر آموزشی نداشته باشی امتحانت مهروماه و ۶۴۲۰ گاج رو پیشنهاد می کنیم.

کتاب آخرم سه بعدی الگو هس که کاربرد دوگانه ای داره و هم برای نهایی خوبه و هم برای کنکور قابل استفاده هست.

اشتراک گذاری :