بهترین منابع ریاضی تجربی کنکور ۱۴۰۲

منابع زیادی برای ریاضی تجربی تو بازار وجود داره. اما فقط یکسری خاصی تونستن ترند بشن که اونام مثل بروجرد و بجنورد و بیرجند شبیه همدیگه هستن! و خب اکثر بچه‌ها هم کتاب مورد نیازشون رو از بین همین‌ها انتخاب میکنن. منابعی مثل ریاضی جامع خیلی‌سبز، ریاضی جامع آی کیو، ریاضی جامع میکرو نقره‌ای و ریاضی جامع مهر‌و‌ماه که تو بازار هستن؛ اما فرق این‌ها با هم چیه؟ کدوم به درد چه دانش آموزی میخوره؟ بریم تا باهم بررسیش کنیم.

ریاضی جامع تجربی خیلی‌ سبز

یک کتاب قطور دو جلدی که پوست انداخته و حسابی عوض شده. کتابی که اگر آموزش اولیه خوبی داشته باشی و به کتاب درسی مسلط باشی همراهت میشه تا تو رو به سطح کنکور برسونه. سری جدید این کتاب‌ها آپشن‌هایی دارن که قبلا نبود و همچنین تعداد تست‌ها، سطحشون و تیپ‌هاشون تغییر کرده و بازدهی مطالعه رو بهتر کرده. ریاضی جامع تجربی خیلی سبز علاوه بر اینکه از فصل بندی کتاب ریاضی دوازدهم استفاده کرده و همه مطالب مربوطش رو یک جا آورده بخش‌های جدیدی هم داره که پایین تر برات توضیحشون میدیم.

درسنامه ریاضی جامع خیلی سبز

این کتاب درسنامه نسبتا خلاصه‌ای داره؛ اگر هیچی از مبحث نمیدونی ممکنه سردرگم بشی پس بهتره با دانش اولیه کافی به این کتاب مراجعه کنی. توی درسنامه جدول زیاد میبینی و حالات خاص، فرمول‌ها و شکل‌ها یکجا آورده شدن و همچنین با کادر نکته و یادآوری همراه شدن تا بتونی قبل رسیدن به تست‌های اصلی حسابی خودتو گرم کنی. لحن نوشتن درسنامه چون کتاب ریاضیه یکم جدیه ولی روانه، توی درسنامه هم تست‌هایی رو میبینی که جامع هستن و حالت دوره‌ای دارن و با پاسخ تشریحی مفصل که زیرشون قرار داره در خدمتت هستن.

اول کتاب ریاضی تجربی خیلی سبز بخشی به اسم مقدمات رو زیارت میکنی که نحوه محاسبات، نسبت گیری و خلاصه موارد اولیه‌ای که برای تو از نون شب توی ریاضی واجب تره رو یاد داده که موقع حل کردن تست‌ها لنگ نزنی. راستی یه فصلی هم به اسم فصل صفر داریم که به براکت و قدر مطلق پرداخته چون تو فصل‌های بعدی مثل معادله و نامعادله و حد و پیوستگی به اصل و قواعد این دوتا احتیاج داری. پس خوندنش حسابی اهمیت داره ازش غافل نشو.

تست های ریاضی جامع خیلی سبز

تست‌های کتاب ریاضی تجربی جامع کنکور خیلی سبز بیشترین قسمتی هستن که موقع بازنویسی تغییر جبهه دادن و به سطح کنکور‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۱ رسیدن و در ضمن تعداد خوبی هم پیدا کردن و دیگه تست سطح پایین آبکی نداریم تا وقتت گرفته نشه. تست ها متناسب با اهمیت اون درس و مبحث تنظیم شدن. تست‌های ریاضی خیلی سبز علامت گذاری شدن و بغل هرکدوم یه چشم چشم دو ابرو، دماغ و دهن یه گردو تشریف داره تا خودت با توجه به درجه دشواری تست اون رو اخمو یا پوکر فیس یا خوشحال نقاشی کنی و بعد با توجه به این شکلک‌ها دوره و مرور خودت رو تنظیم کنی.

سطح تست‌ها نشون از نزدیک بودن به سوالات ریاضی تجربی کنکور نظام جدید رو میده و یکی از نکات مثبت در طراحی تست‌ها استفاده از ایده‌های تمرین کتاب درسی و کنکوره چون قشنگ حس همون‌ها رو بهت منتقل میکنه. راستی از کنکور و تالیفی مولفان هم قاعدتا سوال داریم اما این بار هوشمندانه انتخاب شدن. بالای یک سری تست‌ها هم یک نکته مشاوره‌ای گفته که بهتره چه تاکتیکی داشته باشی و این حرفا.

نسبت پراکندگی سطوح تست‌ها متفاوته ولی بطور کلی از هر سطحی دیده میشه و اکثراً متوسط رو به بالا هستن.

حتما بخونید

بهترین کتاب جمع بندی ریاضی

بهترین کتاب جمع بندی ریاضی

پاسخنامه ریاضی جامع خیلی سبز

پاسخ تشریحی تست‌ها کامل نوشته شده و عموما از ۲ راه حل استفاده کرده که اولیه راه حلیه که عموماً ازش استفاده میکنن و دومیه هم کنکوریه و مختص همون سواله معمولاً( خلاقیت میخواد). یک جاهایی هم از عدد گذاری برای حل مسأله استفاده کرده که اگه مهارتش رو یاد بگیری سر آزمون‌ها کلی وقت برات ذخیره میکنه.

کتاب تست ریاضی تجربی جامع خیلی سبز در مباحثی که شکل یا نمودار داره بجای استفاده از کلام خالی از شکل و نمودار هم برای حل کمک گرفته تا موقع حل کردن گیج نشی. راستی تو همه سوال‌ها هم همه گزینه‌ها رو بررسی نکرده و فقط تو سوالایی که برای حل کردنشون لازمه گزینه های دیگه رو هم بررسی کنی بقیه گزینه هارو هم تحلیل کرده.

در کل در قسمت پاسخ تشریحی اجازه نداده تا بشینی فکر کنی که: چیشد اینطوری شد؟

به درد کی میخوره؟

به صرف شیرینی و شام تشریف بیارید اگر:

خودت رو به سطح کتاب درسی رسوندی و تا حالا با معلم یا یک منبع آسون تر مثل آبی قلم‌چی کار کردی و الان میخوای به سطح کنکور برسی.

یا اگر علاوه بر تست‌های هم سطح کنکور به دنبال درسنامه نیمه خلاصه‌ای هستی تا سریع با نگاه دستت بیاد که چه خبرا بوده.

از پذیرایی شما معذوریم اگر:

سطح خیلی ضعیف و پایینی داری توی ریاضی و میخوای تازه شروع کنی چون سطح درسنامه و تست‌ها متوسط هستش. درسنامه‌اش هم ممکنه برات گنگ باشه چون فرض رو بر این گرفته که یک چیز‌هایی بلدی!

یا اگر سطح خیلی بالایی داری خب قاعدتا این کتاب مناسب تو هم نیست. بجاش میتونی از ریاضیات تکمیلی خیلی‌سبز یا از ریاضی نردبام استفاده کنی که برات مناسبتره.

ریاضی جامع تجربی مهر و‌ ماه

الان با یه کتاب نسبتا متوسط و کمی دشوار طرفیم که برای رنج درصدی ۳۵ به بالا کار راه بندازه. ریاضیات تجربی جامع کنکور مهروماه دو جلد داره که در جلد اول درسنامه‌ای میبینی که بخاطر جدول و کادرهاش یکمی حس و حال جمع بندی بهت میده.  بعد اون هم بخشی به عنوان فصل در یک نگاه داره و تست‌ها هم در آخر هر قسمت جا خوش کردن. جلد دوم هم طبق معمول به پاسخ تشریحی پرداخته و مفصله.

درسنامه ریاضی جامع مهر و ماه

برای استفاده درست از درسنامه ریاضی جامع مهر و ماه نیاز به یک تسلط درست حسابی روی مطالب داری. چون در موارد کمی اومده برات توضیح داده که فلان راه حل از اول چطوریه. یکم تیپ خلاصه شده داره و از کادر و جدول‌های خوبی برای مرور استفاده کرده. راستی از تست هم داخل درسنامه استفاده کرده که انتخاب تست‌هاشون بجا بوده.

در طی درسنامه هم گهگاهی از روش‌های تستی و کنکوری پرده برداشته. همچنین برای بعضی موارد که اکثر بچه‌ها در اون مشکل دارن از اول مطلب رو آموزش داده. در ضمن بعضی جاها هم دوتا روش معرفی کرده.

در کل درسنامه واقعا خوبی داره و اگر موارد اولیه درس رو بلد باشی ( در سطح کتاب درسی ) اینجا آموخته‌های تو رو دسته بندی میکنه تا موقع حل تست‌ها بهتر عمل کنی. در آخر هر فصل هم بخشی داره به اسم فصل در یک نگاه که کل فصل رو برات به شکل نمودار درختی شرحه شرحه کرده تا قبل آزمونت نگاهی بهش بندازی نکنه چیزی یادت رفته باشه.

تست ریاضی جامع مهر و ماه

همون اول گفتیم با یه عزیزی طرفیم که یکمی چاشنی دشواری باهاش قاطی شده پس انتظار تست‌های هلو، بپر تو گلو نداریم!

از نظر تعداد تستی کاملا دقیق کار کرده و اضافه کاری یا کم کاری نداره. تست های کتاب ریاضی مهر و ماه متناسب با میزان اهمیت اون مبحث تنظیم شدن. تست‌ها رو هم نشان دار کرده تا اگر وقت نداری یا میخوای گذری به درس بزنی کارت راحت تر بشه. و مهمترین مورد تقسیم کردن تست‌ها به سه بخش آموزش، تثبیت و تسلط هست که عمده ترینشون مربوط به آموزشه؛ این قابلیت خفن ۳ هیچ ایشونو میندازه جلوتر. در قسمت آموزش تیپ‌های مختلف تست با سطح متوسط وجود دارن. در بخش تثبیت همون‌ تست‌ها با سطح کمی بالاتر و تغییراتی در روند مسئله اومدن. و در بخش تسلط که کمتر سوال داره قشنگ سوال رو پیچونده تا گرگ بارون دیده بشی.

از نظر سطح سوالات، تست‌ها قابل حل هستن حتی اون غول بیابونی‌هاش. از سطح متوسط شروع میشه و همینطور که جلوتر میری سخت تر میشه. اگر حس کردی خفن میباشی تشریف می بری به بخش ۱۰۰٪ که ببینیم آخرش شاخ تو میشکنه یا شاخ کتاب.

و در آخر هم باید تشکر و تقدیر به جا بیاریم از مولفان گرامی بخاطر قرار دادن یک آزمون عموماً ۱۰ تسته در انتهای فصل‌ها تا بتونی بفهمی تا الان چه گلی به سرت زدی. سطح آزمون هم یکمی بالاست پس کمی مراقب باش تا اگر بد زدیش ناامید نشی.

پاسخنامه ریاضی جامع مهر و ماه

و اما آیا هر تستی نباید یه پاسخ تشریحی داشته باشه؟ بله که باید. پس برای پاسخ‌های تشریحی هجرت میکنی به جلد دوم ریاضیات تجربی جامع کنکور مهروماه و پاسخ‌های کاملی میبینی که بعضا از چند روش سوالات رو حل کرده. و از کادر نکته هم استفاده کرده و گهگاهی هم از روش تستی رفته تا سریع‌تر به جواب برسی. در کل نگذاشته غم اندوه به دلت بیاد حالا شاید در بعضی سوالات ( تک و توک) برات جای سوال باقی بمونه که چی شد؟ معمولا هم در سوالات خیلی سخت اینجوریه ولی جای نگرانی نداره چون خیلی کم پیش میاد معمولا.

این کتاب با کیا دوست خوبی میشه؟

با تویی که تو آزمونا درصدت ۵۰ تا ۶۰ هست و از منبع آسون تری تشریف میاری و علاوه بر تست جوندار به دنبال یکمی جمع بندی هم هستی. این کتاب رفیق فابریکت میشه و با هم خوش میگذرونید.

اما اگر زیر اون رنج درصدی هستی و منبع اول میخوای و یا آموزش و درسنامه‌ لازم داری، این کتاب از پشت بهت خنجر میزنه و از صدام هم بدتر سرت میاره چون واقعا مهمه منبعت با سطحت هم‌خوانی داشته باشه!

ریاضیات جامع تجربی IQ گاج (آی کیو)

بیا از اسم این کتاب نترسیم که حالا چون آیکیو هستش قراره شق القمر کنه. نه از این خبرا نیست، چرا؟ چون با کتابی طرفیم که سعی کرده رنج بیشتری از بچه‌ها رو پاسخگو باشه. فصل بندی این کتاب هم از فصل بندی کتاب دوازدهم پیروی میکنه و اگر اسمی از فصل آورده باشه همه مطالب مرتبط به اون رو از هر ۳ سال یکجا جمع کرده. این کتاب نکته جالبی که داره اینه که دوتا درسنامه داره. یکیش مفصله و توی جلد جداگانه‌ای تشریف آورده و دیگری هم خلاصه‌ هست و خوراک مرور کردن سریعه که قبل شروع تست‌های هر فصل اومده. تو جلد اول ریاضی تجربی جامع آی کیو گاج درسنامک، تست و پاسخ‌های تشریحی رو میبینیم که یکم از نظر اقتصادی به صرفه‌تره چون یک جلد رو قراره تهیه کنی و اگر درسنامه درست حسابی تری میخوای باید بری سراغ جلد دوم ریاضی IQ.

درسنامه و درسنامک ریاضی IQ گاج

درسنامک این کتاب به شکل خلاصه‌ای نوشته شده و برای کل همون فصله که در اون بجای تست و مسأله و راه حل فقط جدول میبینی که با مقادیر کمی شکل و متن مخلوط شده. این جدول ها خوراک مرورن و برای وقتی مناسبه که میخوای خیلی سریع نگاهی به اصل مطلب و حالات خاص و فرمول‌ها بندازی تا خیالت راحت شه که چیزی از یادت نرفته باشه.

و اما بزرگ خاندان درسنامه‌ این کتاب، درسنامه‌ای هست که توی جلد دومش جا خوش کرده. برعکس درسنامه‌های خیلی‌سبز و مهروماه نشسته از ب بسم الله شروع کرده و از اول توضیح داده که داستان چیه. کادر نکته و مثال‌های آموزشی هم با توجه به روند آموزشی‌ اون هست. یعنی هم مثال آسون داره هم سخت. پس از صفر شروع کرده و با توجه به توانایی خودت درصدت رو بالا میبره.

درسنامه اصلی بیشتر متن محوره و سعی کرده با حل کردن مثال و تست مطلب رو برات جا بندازه. یه جاهایی هم با توجه به مطلب ترکیبی کار کرده. مثلا موقعی که حد و پیوستگی رو توضیح داده داخل یه کادر هم گریزی به مشتق و اینا هم زده که باعث میشه نیم نگاهی به بعد هم داشته باشی.

در کل درسنامه‌ای هستش که کامله و از لحاظ آموزش عالیه ولی میشه از نظر قابل مرور بودن بهش خرده گرفت چون برای این کار اصلا طراحی نشده. راستی درسنامه ریاضیات تجربی جامع کنکور IQ گاج (جلد دوم) رو میشه یک کتاب جدا حساب کرد چون کسایی که دنبال آموزش درست درمونن و میخوان کتاب تست دیگه‌ای داشته باشن میتونن درسنامه این رو جدا تهیه‌ کنن. و تست رو از کتابی که فکر میکنن سطحش براشون مناسبه تمرین کنن.

تست های ریاضی IQ گاج

IQ ریاضی تجربی جامع کنکور گاج از نظر تعداد تستی ( ۲۸۷۰ تست! ) و تنوع تیپی واقعا قوی ظاهر شده.

ترکیب سطح تست‌ها از آسون، متوسط، سخت و خیلی سخت تشکیل شده. تست‌های آسونش، یعنی همون چند تست اول هر بخش (حدود ۲۰ درصد ) اکثراً برگرفته از کتاب درسی هستن. سطح متوسط حدود ۴۰ درصد سوالات رو تشکیل میده که اکثراً تست‌های سراسری اینجا قاطی شدن. در بخش سخت و خیلی سخت هم که که کم‌کم احتیاج به خلاقیت و تسلط بالا پیدا میکنی و الباقی ۴۰ درصد ماجرا رو تشکیل دادن.

‌تست‌ها از سطح پایین شروع میشن یعنی از سطح کتاب درسی و رفته رفته سخت تر میشن. دیگه به تست‌های سخت برسی کنار بعضیاشون یه علامت کوچیک IQ زده که اگر حلشون کنی نوید از شاخی شما میدهد.

تست‌های متوسطش هم دام‌هایی دارن که وقتی به جواب درست میرسی لذت میبری چون قشنگ طراحی شدن. راستی از ایده‌هایی که در طرح تمرین‌های تالیفی‌اش استفاده شده خیلی تو آزمون‌ها میبینی پس اگه درست کار کنی خیلی از تست‌ها برات آشنا میشن.

تو کتاب آی کیو ریاضی تجربی جامع کنکور، تست‌ها نشان دار شدن تا اگر وقت نداری همه چیز رو حل کنی بری سراغ نشاندار شده‌ها و تست‌های سراسری، تا لااقل نکته خاصی رو از دست ندی.

در آخر کتاب یا هر فصل هم خبری از آزمون جداگانه نیست فقط سوالات کنکور سال گذشته رو یکجا آورده و همینجا تست‌ها به پایان میرسه.

حتما بخونید

چگونه ریاضی را بیست شویم؟

چگونه ریاضی را بیست شویم؟

پاسخنامه ریاضی IQ گاج

و اما برای پاسخ تشریحی نکته مثبتی که اول کار میشه گفت اینه که توی همون جلد اول ریاضی آی کیو گاج جا خوش کرده تا مجبور به تهیه جلد دومی نباشی. هر سوال رو کامل حل کرده و هر جا هر کاری کرده باشه کنارش توضیح داده تا از روند حل کاملاً مطلع باشی و جای ابهامی برات باقی نمونه. برای بعضی سوال‌ها از دو روش حل کرده که معمولاً روش اولیه تشریحیه و روشیه که عموم ازش استفاده میکنن و روش دوم روش خلاقانه‌ای هست که شما متناسب با هر سوال اون رو طرح ریزی باید بکنی. لحن صمیمی هم داره و مثل اکثر کتاب‌های ریاضی خیلی خشک نیست و نمک ریخته براتون تا دلتون بخواد.

این کتاب به درد کیا میخوره؟

این کتاب موجب سعادت و رستگاری اخروی شماست اگه:

* یه سطح معقولی داری (همون رنج ۴۰ درصد به بالا) و میخوای یک کاتالیزور پیدا کنی برای بالا بردن درصدت.

* دنبال منبع دوم هستی که تست‌های درست درمونی داشته باشه.

* دنبال درسنامه برای شروع از پایه ‌ای و میخوای برات مفصل باشه(جلد درسنامه‌اش مناسبه).

متاسفانه فقط برای یک دسته از بچه‌ها این کتاب اذیت میکنه اون هم برای کسایی که سطحشون زیر ۴۰ هست. بخاطر اینکه آی کیو بانک تست ریاضیات تجربی جامع کنکور به تعداد کافی تست راحت و متوسط رو به پایین نداره. بهترین فرمول برای این دسته، تهیه درسنامه ریاضی آی کیو و برای تست هم میتونن از جامع خیلی‌سبز و مهروماه و میکرو نقره‌ای جامع استفاده کنن.

ریاضی جامع تجربی میکرو ‌نقره‌ای گاج

یه کتاب پر آپشن و شلوغ پلوغ که شیوه و روش خاص خودشو بیشتر جاها به کار برده و واقعا هم میکروطبقه‌ بندی  شده. بخاطر اینکه اومده هر فصل رو به چند درس و هر درس رو هم به چند بخش تقسیم کرده. ریاضی تجربی جامع کنکور میکرو گاج دو جلدیه و عین ریاضی آی کیو درسنامه‌ش توی جلد دوم قرار داره. سعی کرده یه کتاب همه رقمه باشه یعنی هم دانش آموز ضعیف رو قوی کنه و هم قوی رو غول و تا حدودی هم موفق بوده توی کارش. اما خب روش و شیوه خاصی که مثلا در نوشتن پاسخ‌ها یا قرارگیری تست‌هاش میبینیم برای دانش‌آموز ضعیف میتونه عذاب بشه که جلوتر میگیم چطوریه.

درسنامه ریاضی جامع میکرو نقره ای گاج

اینجا هم با درسنامه‌ای مثل ریاضی تجربی آیکیو طرفیم که اومده از کف تا سقف برات توضیح داده که داستان از چه قراره. انگار که یک معلم با حوصله نشسته و بهت درس میده اونم با یک لحن نرم و آروم؛ خب این لحن آروم هم روند کندی به درسنامه داده پس بهتره یا سرعت خوبی در خوندن داشته باشی یا اونجا‌هایی که خیلی اهمیت بالایی ندارن رو خودت بشناسی و سریع ازشون بگذری. توی درسنامه کادر زیاد نمی بینی و فقط یک سری جدول خوب و به جا و مثال‌های آموزشی میبینی که به روند یادگیریت کمک میکنه.

درسنامه‌ش کارای خوبی کرده؛ مثل توضیح روش حل برای یک تیپ خاص مسئله که معمولا همون روش کتاب درسیه. راستی درسنامه نکات رو در سه بخش تفکیک کرده یعنی نکات سبز و نارنجی و بنفش. قضیه ازین قراره که نکات سبز نکاتی هستن که برای همه دانش‌آموز‌ها واجبه و نارنجی‌ها نکاتی هستن که برای فهمیدن ریزه کاری‌هاس و نکات بنفش هم نکات خفنشه که برای دانش‌آموز‌های خفنه مثلا ولی کلاغ‌ها خبر رسوندن که نیست خیلی انگار.

تست های ریاضی جامع میکرو نقره ای گاج

کتاب میکرو بانک تست ریاضی تجربی جامع کنکور حدوداً ۴۳۰۰ تست داره که باز اینجا هم توی سه سری تقسیم شدن. تست‌هاش هم همه ۴ گزینه‌ای نیستن و ۳ گزینه‌ای و ۲ گزینه‌ای هم دیده میشه که جالبه تو نوع خودش. تست‌ها نشان دار شدن و سطح عمومیشون متوسط به بالاست. طبق قاعده هم هرچی بری جلوتر سخت تر میشه.

همونطور که گفته شد، سه دسته تست داریم، تست‌های سبز که همه باید حلشون کنن، تست‌های نارنجی برای اونهایی که میخوان از این کتاب به عنوان منبع دوم استفاده کنن و تست‌های قرمز هم که تست‌های سختی تشریف دارن و برای محکم کاری آورده شدن. تست‌های شمارشی خیلی زیادن و اکثراً هم همون اول گذاشته شدن که یکم شاید حرصتون رو در بیاره چون برای اول کار یکمی سخت میشه. در قسمت تست‌های تالیفی هم سبک خودش رو داره و تیپ‌های جدیدی به چشم میخوره مثل ۲ گزینه‌ای یا ۳ گزینه یا…

در آخر هر فصل هم تست‌هایی رو میبینی که سطح خیلی خیلی سختی دارن و پیچونده شدن که خب برای دانش آموزای قوی مناسبه.

در کل بیشتر از تیپ بندی خودش پیروی میکنه و سوالاتش سعی کردن مطلب بیشتری تو خودشون جا بدن تا اینکه شبیه کنکور باشن.

بهترین منابع ریاضی تجربی کنکور ۱۴۰۲

پاسخنامه ریاضی جامع میکرو نقره ای گاج

ریاضی تجربی میکرو در پاسخ تشریحی هم اومده سوالات رو حل کرده اما یکم خلاصه عمل کرده و عملاً از متن خیلی استفاده نکرده مثلاً فلش زده که ۲ ناگهان میشه ۱۲ و توی بیشتر سوالات این داستان تکرار شده که ممکنه برات مبهم باشن یکم.

برای بعضی سوال‌ها هم از دو روش استفاده کرده و همچنین یکسری آپشن‌های باحال داره مثلاً جواب آخر هر سوال رو با رنگ سبز مشخص کرده.

به کیا تبریک بگیم برای خرید این کتاب؟

به شمایی که سطحت صفر بود و فقط دنبال درسنامه‌ای بودی تا در کنار کتاب تست دیگه‌ای استفاده کنی.

به شمایی که به عنوان منبع ۲ یا ۳ فقط برای اینکه تیپ تست‌های جدیدی ببینی و آب بندی بشی یا اگر دنبال تست‌های خیلی سختی.

و اما شمایی که منبع اول میخوای و سطحت از متوسط هم ‌پایین تره بهتره از استفاده این کتاب صرف نظر کنی چون سطح تست‌هاش از یکمی سخت شروع میشه و چون کتاب شلوغیه از نظر نکته و تیپ بندی تست‌ها نیازمند اینه که شما تجربه‌ای از حل یک منبع دیگه‌ای داشته باشی بعد به سراغ این منبع بیای.

هر کدوم از کتاب‌ها در یک بند

الان وقتشه برات یه جمع بندی درست حسابی انجام بدیم بری برای بچه محله‌تون تعریف کنی

  • ریاضی جامع خیلی‌سبز: درسنامه جمع‌بندی طور که با کلی جدول قاطی شده ( مناسب برای یادگیری صفر از درسنامه نیست)، تست‌های متنوع و زیاد که عموماً هم سطح متوسطی رو دارن و پاسخ تشریحی کامل
  • ریاضی جامع مهروماه: بازهم درسنامه‌ای خلاصه و مناسب جمع بندی، تست‌های سطح متوسط به بالا و بازهم پاسخ تشریحی که حلال وار کار کرده
  • ریاضی جامع آی‌کیو: دو درسنامه داره یکیش خیلی مفصله و از صفر عین کتاب درسی آموزش داده و دیگری هم خلاصه هستش و مناسب جمع بندی، تست‌های متنوعی داره از سطح آسون به خیلی سخت ( اما تعداد تست‌های آسون کافی نداره بنابراین برای یادگیری اولیه مناسب نیست ‌) و همچنین با تعداد مناسب و یک پاسخ تشریحی که از جون و دل برات مایه گذاشته

ریاضی جامع میکرو نقره‌ای گاج: باز هم یک درسنامه مفصل و جوندار مثل آی‌کیو، تست‌های متوسط رو به بالا و زمان بر ( یکمی هم به دور از تیپ‌های تکرار شده در کنکور) و پاسخ تشریحی‌ای که خیلی کامل همه چیز رو توضیح نداده و فرض رو بر این قرار داده که مواردی رو بلدی

اشتراک گذاری :