ریاضی تجربی جامع مهروماه یا خیلی سبز؟ کدومو بخرم؟

درسنامه های ریاضی جامع مهروماه و خیلی سبز

درسنامه ریاضیات تجربی جامع کنکور مهروماه

درسنامه جامع ریاضیات تجربی کنکور مهروماه سطح بالایی داره و لازمه که تا حد قابل قبولی دانش کنکوری داشته باشی. یعنی حتی سطح کتاب درسی هم کافی نیست و بهتره یا خیلی توی ریاضی خبره باشی یا از قبل منبع اولی هم کار کرده باشی.

درسنامه مهروماه خیلی حوصله نداشته از صفر توضیح بده و بنا رو براین گذاشته که مواردی رو از قبل بلدی و ازشون خیلی سریع گذشته. اما بعضی جاها که دیده ممکنه از بیخ مشکل داشته باشی بهت میگه بری از فلان جا درست حسابی مطالعه کنی و بعد بیای.

داخل درسنامه به وفور میتونی تست پیدا کنی. از نظر سطح تستی خیلی بالا نیستن اما از نظر آموزش دادن خیلی خوب هستن و توی قسمت حلشون هم از روش های کنکوری و تستی و هرچی دم دستش بوده حل کرده تا به نحو احسن یاد بگیریشون.

کتاب ریاضیات تجربی جامع کنکور مهروماه یک درسنامه خلاصه و درختی داره که شب آزمون به دادت میرسه. و هرچی خوندی رو میزاره کف دستت تا روز آزمون مطالب مثل نفت روی چوب، از تو مغزت نپره بره تو هوا!

درسنامه ریاضیات تجربی جامع کنکور خیلی سبز

کتاب ریاضی تجربی جامع کنکور خیلی سبز برعکس مهروماه طاقچه بالا نذاشته و از سطح کتاب درسی جوابگو ما هست. و اگر خیلی درست و حسابی و با بازده بالا مطالعه‌ کنی تا حدود درصد ۵۰ یا ۵۵ درصد کمکت میکنه.

اینجا هم باز تست آموزشی اولیه میبینی. و پاسخشون هم زیرشونه که بعضا سوالات رو با ۲ روش حل تا راه و چاه داستان دستت بیاد.

لحن بیان درسنامه ریاضیات تجربی جامع کنکور خیلی سبز نسبت به ریاضیات تجربی جامع کنکور مهروماه مهروماه اندکی حس خشک بودن میده که خب اصلا ریاضی باید همین باشه!

اول کتاب هم لطف فرمودن برامون یک بخش مقدمه قرار دادن تا توشه‌ات رو برای ادامه راه پر بار کنی که مثلا وسط فصل لگاریتم یکهو سر یک نکته محاسباتی ساده گیر نکنی.

مقایسه کلی درسنامه ریاضی جامع مهروماه و خیلی سبز

هردو کتاب ریاضی جامه مهروماه و خیلی سبز تست های آموزشی خوبی تو درسنامه دارن.

سطح درسنامه ریاضی مهروماه نسبت به ریاضی خیلی سبز یکم بالاتره و پایه قوی تری میخواد.

تست های ریاضی جامع مهروماه و خیلی سبز

تست‌ های مهروماه ریاضیات تجربی جامع کنکور

تعداد تست ها طوری تنظیم شدن که حساب شده و مهندسی شده بنظر بیان یعنی نه خیلی زیاد باشن و نه خیلی کم که توی یک پارت مطالعاتی همش رو بزنی. از نظر سطحی هم متوسط رو به بالا هستن که بعضاً خیلی خیلی سخت میشن که حل کردنشون کار هرکسی نیست اما بالاخره قابل حل  و منطقی هستن.

تست ها نشان دار شدن و حتی دیگه خیلی لطف کردن و دسته بندیشون هم کردن که با توجه به تایمی که داری مطالعه میکنی بدونی کدوم دسته از تست ها رو بزنی. این دسته بندی شامل تست های آموزش، تثبیت و تسلط هستن که خب طبق قاعده هم تست های دسته آموزش بیشترین میزان تست رو به خودش اختصاص داده.

تو کتاب ریاضی جامع مهروماه کنکور تجربی تیپ تست های جدیدی میبینی که توی کنکور تابحال دیده نشدن. پس اگه درست تمرینشون کنی میتونی جز اون دسته‌ای باشی که سر کنکور با دیدن تست های جدید تعجب نمیکنن.

تو کتاب ریاضی جامع مهر‌وماه (برعکس خیلی سبز) تست هایی که مرتبط به یک تیپ تست هستن پشت سر هم نیومدن و پراکنده شدن که خب میتونه نکته مثبتی به حساب بیاد برای اینکه بفهمی در مواجهه با انواع تیپ تست ها چطوری با اون ها روبرو بشی.

و در آخر هم تست های آزمونی رو میبینی و هم تست های ۱۰۰ درصد که حریف میطلبن! حتی همون آزمونش هم که فکر میکنی ساده است، همچین آسون نیست و میتونی به عنوان غول مرحله آخر ازش یاد کنی. چون میخواد بهت سخت بگیره که مطمئن بشه همه چیز رو یاد گرفتی. تست‌ های مربوط به ۱۰۰ درصدش هم که از اسمشون معلومه که چه کاری باهات دارن.

تست های ریاضیات تجربی جامع تست خیلی سبز

در اینجا هم تست ها به اندازه مناسب و کافی قرار داده شدن و برعکس گذشته که کلی تست آسون و آبکی توی کتاب بود الان تعداد و سطح تست ها خیلی بهتر شده و میشه گفت حساب و کتاب بهش برگشته.

سطح تست ها از متوسط رو به پایین شروع میشه و تا اندکی سخت ادامه داره. ولی دیگه تست فوق سخت و غیر قابل حل و چالشی توش یا اصلا پیدا نمیشه یا خیلی کم گنجانده شدن. سطح تست ها به کنکور های ۹۸-۹۹ و ۱۴۰۱ نزدیکه و توی همین حوالی مانور میده. پس در نتیجه میتونه فوقش تا درصد ۵۵ تو رو برسونه که این ویژگی این کتاب رو به عنوان منبع اول کاندید قرار میده.

ریاضی جامع خیلی سبز تجربی تست ها رو برات نشان دار کرده. و برای انتخاب کردن تست ها هم رفته به سراغ تست هایی که بیشتر عمومیت دارن نه اونهایی که الزاماً سطح بالایی دارن. درضمن دسته بندی تست های ریاضی جامع خیلی سبز برعکس ریاضی جامع مهروماه بر عهده خودته؛ یعنی خودت تعیین میکنی کدوم تست در سطح آسون، متوسط یا سخت قرار بگیره و بعدا با توجه به نیازت دوباره بهشون مراجعه کنی.

تیپ تست جدید خیلی دیده نمیشه و اکثر تیپ‌ هایی که تمرینشون میکنی خیلی وقته که لو رفتن و تو آزمون ها هم کمتر میاد. اما نکته مثبتی که باید اشاره بشه اینه که از ایده هایی که توی کتاب درسی نظام جدید اومده توی طرح تست هاش استفاده کرده.

و در انتهای فصل هم آزمونی یا هرچیزی که بشه باهاش جمع بندی کرد وجود نداره و این رو میتونی به عنوان یک کمبود تلقی کنی.

مقایسه کلی تست های ریاضی جامع مهروماه و خیلی سبز

سطح تست های ریاضیات تجربی جامع کنکور مهروماه نسبت به ریاضیات تجربی جامع تست خیلی سبز کمی بالاتره.

هردو کتاب ریاضی جامع مهروماه و خیلی سبز تست هارو نشاندار کردن. ریاضی جامع مهروماه تست هارو تو سطح های مختلف دسته بندی هم کرده ولی ریاضی خیلی سبز این کار رو انجام نداده.

ریاضی جامع مهروماه از تیپ تست های جدید خیلی استفاده کرده ولی ریاضی جامع خیلی سبز تست های جدید چندانی نداره.

کتاب ریاضیات تجربی جامع کنکور مهروماه آزمون جمعبندی هم داره ولی ریاضیات تجربی جامع کنکور خیلی سبز تست جمعبندی نداره.

پاسخنامه تشریحی ریاضی جامع مهروماه و خیلی سبز

پاسخنامه تشریحی ریاضی جامع مهروماه

پاسخنامه تشریحی مهروماه ریاضی تجربی جامع کنکور خیلی تلاشش رو کرده که کامل باشه و توی خودش جدول و کادر نکته و هر چیزی که بشه جا داده تا موقع خوندنش حس پراکندگی مطالب بهت دست نده.

 اما از طرفی هم بعضی مسائل که روش دوم آوردن براشون واجبه، مثل مسائل حد و پیوستگی که روش هوپیتال هم به عنوان یکی از روش هاش در روند حلش اثر داره، هیچ اسمی ازش نبرده! اما خب در کل پاسخ تشریحی کاملی داره و تک و توک پیش میاد که جای ابهام برات باقی بمونه

پاسخنامه تشریحی ریاضی جامع خیلی سبز

تو پاسخ نامه ریاضیات جامع تجربی خیلی سبز خیلی نمیشه باگی پیدا کرد و کار خودش رو به نحو احسن انجام داده و از هیچ محبتی برات دریغ نکرده به طوری که حتی در بعضی سوال ها از ۳ روش هم برات حل کرده که بری کیفش رو ببری. کادر نکته و چتربازی ( یعنی همون روش تستی سریع) و هم داخلش میتونی پیدا کنی.

مقایسه کلی پاسخنامه های ریاضی جامع مهروماه و خیلی سبز

هردو کتاب ریاضی جامع مهروماه و خیلی سبز کادرهای نکته و نکات تستی و … رو تو پاسخنامه هاشون دارن.

مزیت خیلی سبز نسبت به مهروماه استفاده از روش های حل مختلف برای یک تست هست.

جمعبندی مقایسه ریاضی جامع مهروماه و خیلی سبز

برای جناب آقای خیلی سبز کسایی که با خریدنش رستگار میشن همونایی هستن که خودشون رو به سطح کتاب درسی رسوندن و خب در نتیجه این کتاب براشون به عنوان منبع اول انتخاب خوبیه.

اما اگر سطح قوی داری در ریاضی یا خیلی سطحت ضعیفه و بالا نیست، بهتره سراغ این منبع نیای چون برای اونی که قویه خیلی آسونه و برای اونی که خیلی ضعیفه ممکنه درسنامه مبهمی داشته باشه.

  • و برای عزیزانی که علاقمند به مهروماه هستن، اگر اطلاع داری که به جای امنی خودت رو رسوندی و آماده منبع دومی هستی این کتاب زیبا دل با آغوش باز منتظرته.

ولی باز هم اگر سطحت خیلی بالاست و فقط دنبال تست چالشی هستی، باز این کتاب جای مناسبی برات نیست (چون کتاب های دیگه‌ای هم هستن که مناسبت باشن) و حتی اگر بازهم کتاب درسی رو فول هستی اما میخوای مهروماه رو به عنوان منبع اولت برداری  باز هم این کتاب مناسبت نیست و میتونه مایه عذابت بشه.

اشتراک گذاری :