بهترین کتاب جمع بندی ریاضی

همونطور که میدونید درس ریاضی یکی از رتبه ساز ترین درس ها در رشته تجربیه که کسب درصد خوب در این درس، تراز و رتبه خوبی به شما میده.  با توجه به حجم زیاد مطالب و همچنین تست های سطح بالایی که در کنکور های اخیر در درس ریاضی طرح شده شما باید بهترین منبع جمعبندی ریاضی جامع کنکور رو مطابق با سطح خودتون انتخاب کنید تا آمادگی لازم رو برای درس ریاضی کنکور  داشته باشین. حتی اگه ۵۰ درصد مباحث ریاضی رو خونده باشید، با جمعبندی خوب همین مطالبی که مطالعه کردید ، درصد مطلوبی رو در ریاضی کسب میکنید . و برعکس ، جمعبندی غیر اصولی و نامناسب بازدهی شما رو در روز کنکور پایین میاره و باعث افت درصد شما میشه. در اینجا ما  کتاب های جمعبندی انتشارات مختلف جامع کنکور رو به طور صفر تا صد بررسی ‌کردیم و با مقایسه این کتاب ها، بهترین منابع جمعبندی ریاضی رو بهتون معرفی میکنیم. امیدواریم که این مطالب براتون مفید باشه.

لیست کتاب های مورد بررسی

تست منابع جمع بندی ریاضی

در کتاب آزمونیوم بطور کلی تست ها سطح بالایی داشته و تقریباً حالت گلچین شده دارن. در کتاب موج آزمون از هر نوع و سطح تستی آورده شده؛ تست ها در فصل آزمون و کتاب جمعبندی مهروماه سطح متوسطی دارن . در آزمونیوم ، موج آزمون و فصل آزمون عمده تست ها تالیفی هستن و در کنار این تست های تالیفی خلاقانه ، از سوالات کنکور سراسری هم استفاده شده .در کتاب جمعبندی مهروماه نسبت به کتاب های دیگه از سوالات کنکور ، بیشتر استفاده شده . در هر چهارتا کتاب مطالب به خوبی طبقه بندی شدن و تناسب خوبی در تعداد و سطح تست های فصول مختلف دیده میشه . از نظر تنوع تست ها ( پوشش انواع تیپ های تستی مختلف و سوالات با سطح های گوناگون )  موج آزمون بهترین عملکرد رو داشته ؛ فصل آزمون و موج  آزمون این نظر  شبیه هم هستن و تنوع کتاب جمعبندی شیمی مهروماه از بقیه کتاب ها کمتره.

فصل آزمون خیلی سبز                                         آزمونیوم مهروماه

جمعبندی مهروماه                                        موج آزمون نشر الگو

درسنامه و پاسخ تشریحی منابع جمع بندی ریاضی

جنبه آموزشی کتاب جمعبندی مهروماه نسبت به سایر منابع قوی تره و در ابتدای هر فصل مطالب اصلی در قالب درسنامه هایی که شامل مثال های تشریحی و تست ها هستن، با لحنی رسمی ارائه میشه؛ در کتاب آزمونیوم خلاصه نکات مهم و کلیدی هر فصل در قالب درسنامه های طبقه بندی شده کوتاهی ( هر فصل در حد ۱الی۴ صفحه) با زبان رسمی و در عین حل روان ارائه شده که برای مرور و جمعبندی نهایی مناسبه. کتاب های فصل آزمون و موج آزمون فاقد درسنامه هستن. در هر چهار تا کتاب پاسخ های تشریحی واقعا کامل و جامع هستن و از نقاط قوت این کتاب ها محسوب میشه. در کتاب های آزمونیوم و موج آزمون در بعضی از سوالات علاوه بر راه حل اول، راه حل دوم هم ذکر شده. کتاب های آزمونیوم و جمعبندی مهروماه فاقد پاسخنامه کلیدی هستن اما موج آزمون و فصل آزمون پاسخنامه کلیدی دارن.

جمع بندی منابع جمعبندی ریاضی

اگه توی درس ریاضی ضعف دارین و در طول سال یک منبع آموزشی رو در حد قابل قبولی کار نکردین توصیه ما اینه که از یک منبع درسنامه محور استفاده کنین که جمعبندی ریاضی مهروماه، بهترین کتاب جمعبندی برای شما هستش. با مطالعه درسنامه های کوتاه و درعین حال کامل این کتاب میتونید یک دور دیگه مباحث رو مرور و با استفاده از مثال های تشریحی و تست های گلچین شده پیشرفت قابل توجهی رو در ایام جمعبندی داشته باشین . البته در کنار این کتاب ، تکرار چند باره سوالات کنکورهای ۳ سال اخیر خیلی بهتون کمک میکنه

بهترین منبع جمعبندی درسنامه محور :  جمعبندی ریاضی مهروماه

اما اگه در طول سال  تست های آموزشی و تمرینی رو از منابع جامع یا تک پایه کار کردین و سطح مناسبی در ریاضی دارین، برای دوران جمعبندی بهتره از منابع تست محور استفاده کنین که بهترین کتاب برای شما آزمونیوم مهروماه هستش که این کتاب  با حجم مناسب و سطح نسبتاً بالایی که در تست ها داره میتونه در ۳ ماه آخر منتهی به کنکور پیشرفت خوبی رو در درس ریاضی برای شما ایجاد کنه. تعداد تست های موج آزمون تقریباً  دوبرابره کتاب آزمونیوم هستش پس اگه میخواین از موج آزمون استفاده کنید باید در طول سال هم (مثلاً برای آمادگی در آزمون های آزمایشی ) از این کتاب تست بزنید و با تست هایی که در طول سال علامت میزنید ، یک بسته گلچین شده از تست ها رو برای دوران جمعبندی ایجاد کنید. کتاب فصل آزمون تعداد تست مشابهی با آزمونیوم داره اما طبقه بندی و انسجام مطالب در کتاب آزمونیوم بهتره و همچنین درسنامه های خلاصه و چکیده کتاب آزمونیوم از بخش های کاربردی این کتابه که در فصل آزمون دیده نمیشه.

بهترین منابع جمعبندی ریاضی صرفاً برای دوران عید به بعد: آزمونیوم مهروماه و در اولویت دوم : فصل آزمون خیلی سبز

بهترین منبع برای جمعبندی و همچنین آمادگی در آزمون های آزمایشی طول سال : موج آزمون نشر الگو

مزایا و معایب منابع جمعبندی ریاضی

آزمونیوم ریاضی مهروماه

مزایا


  • درسنامه های خلاصه و مفید

  • پاسخنامه تشریحی کامل

  • طبقه بندی خوب مطالب ، فرمول نامه انتهای کتاب

معایب


  • عدم ذکر آدرس سوالات کنکور به کار رفته

  • تعداد کم آزمون های جامع

موج آزمون ریاضی نشر الگو

مزایا


  • آزمون های شبیه ساز آزمون های آزمایشی و کنکور

  • تنوع خوب سوالات ، پاسخنامه تشریحی کلیدی و کوتاه

معایب


  • تعداد بیش از حد سوالات در بعضی مباحث

  • فونت ریز پاسخ تشریحی

فصل آزمون ریاضی نشر الگو

مزایا


  • پاسخنامه کلیدی و تشریحی کامل

  • آزمون های با سوالات متنوع

  • توزیع تست ها متناسب با اهمیت ‌هر موضوع

معایب


  • عدم ذکر آدرس سوالات کنکور به کار رفته

  • رنگ بندی و گرافیک نسبتاً غیر جذاب

  • عدم ارائه تست در بعضی مباحث جزئی ( مثل توابع گلدانی و آبشاری )

جمعبندی ریاضی مهروماه

مزایا


  • درسنامه های کامل و عالی

  • ارائه مثال های تشریحی ،

  • طراحی تست ها در چارچوب کنکور

معایب


  • عدم ارائه تعداد کافی تست سطح بالا

  • تعداد کم آزمون های جامع

سوالات متداول

  • از کی جمعبندی ریاضی رو شروع کنیم ؟

    برای شروع جمع بندی باید حداقل مبحث های تابع ، معادله و نامعادله ، معادله درجه دوم ، توان های گویا وعبارت های جبری ، مثلثات ، قدر مطلق  و جز صحیح رو مطالعه کرده باشین و بعد سراغ جمعبندی برید چون این مطالب پایه ای هستن و برای یادگیری مباحث دیگه ضروری هستن .

  • لازمه که حتماً برای ریاضی یک کتاب جمعبندی تهیه بشه ( جدا از کتاب های طول سال)؟

    این کتاب هایی که معرفی کردیم طبقه بندی خوبی دارن و به شما یک نظم و انسجام در مطالعه مباحث میدن . همچنین میتونید با استفاده از سوالاتی که در کتاب های طول سال علامت دار کردین و سوالات آزمون های آزمایشی ،  جمعبندی خوبی رو برای ریاضی داشته باشین.

  • برای جمعبندی فقط از سوالات تالیفی استفاده کنیم یا تست های کنکور سراسری سال های گذشته هم کار بشه؟

    در درس ریاضی سوالات کنکور به شدت مهم هستن و در کنکور هر سال از ایده تست های کنکور های گذشته استفاده میشه پس این سوالات کنکور  ( مخصوصا کنکورهای نظام جدید ) رو حداقل دوبار کار کنید. از تست های تالیفی هم غافل نشید چون که بعضی از این سوالات واقعا ایده های خوبی دارن و پتانسیل این رو دارن که در کنکور طرح بشن .

  • در دوران جمعبندی ریاضی ‌لازمه که این درس به صورت موضوعی مطالعه بشه؟

    مباحثی مثل تابع یا مثلثات که در کتاب های دهم ، یازدهم و دوازدهم به صورت پراکنده مطرح شدن باید حتماً هر سه پایه با هم جمعبندی بشه چون در غیر این صورت با سوالات ترکیبی که  شامل چندپایه هست ، آشنا نمیشید و شرایط کنکور براتون شبیه سازی نمیشه.

  • نحوه جمعبندی ریاضی چطوری باشه ؟ تست محور یا درسنامه محور؟

    کسایی که پایه خوبی در درس ریاضی ندارن باید توی ایام جمعبندی نیم نگاهی به خلاصه نویسی ها و چکیده نکات داشته باشن ولی بازهم باید بیشتر وقتشون رو روی تست ها قرار بدن . بطور کلی مرور ریاضی باید در قالب تست باشه  و درسنامه های طولانی و مفصل برای ایام جمعبندی کاربرد زیادی ندارن.

اشتراک گذاری :